Det lever

Innuti finns det en röst som skriker, ett hjärta som längtar. Med darriga händer klär jag av mig, naken och sårbar blottar jag mina ärr. När svaren saknar innehåll och substans, när det känns som livet levs någon annanstans, letar vi hos andra efter bristerna i oss själva. Finns det liv finns det hopp om en skadesjuten kråka, jag ser mig själv haltandes fram på stigen med brutna vingar. Men någon sa "Dom växer ut igen för du är en ängel och dom behöver sina vingar" Jag vet hur det känns att flyga ensam och stark, jag vet hur det känns att flyga bredvid någon som känner likadant.
Jag och bror skrev en sång.
Som en våg som en vind, som en tår på kind har jag målat om i min spegel.
Som en sten i min märg, rullar ner för mitt berg alla toner har sina segel.

Har jag hittat nått eller tappat bort,
alla vägar som skulle nå fram
Ska jag kasta loss eller falla bort,
öpnna luckorna till min damm

Stanna kvar
Allt som tär
Ge det tid
Du lever hääääär

Som en ros utan vas, bakom dörrar av glas står jag ute i hallen och väntar
Å jag sjunger min sång utann regler och tvång, här inne bor det en flicka som längtar...

Stanna kvar...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag älskade dig över allt annat.



Jag har kämpat med dessa vintrar hela mitt liv och det har varit fruktansvärt tufft. Självklart var det svårt att se den man tyckte så mycket om må så dåligt som jag ändå tror att du gjorde just under den tiden och även under vissa senare perioder. Jag hade självkänsla innan jag träffade dig. Men jag kände att jag inte längre dög för den jag var.

Jag tappade intresse för hockeyn och kände att det inte spelade någon roll längre.

När vintern kom så fastnade jag i ett negativt tänkande om mig själv och kunde inte tänka på något annat än dig.



Sanningen är väl den att du betydde betydligt mer för mig än vad jag gjorde för dig.



Att jag inte träffade dig vid badhuset hade absolut inget med dig att göra.



I mina ögon är du en stark människa och det har du alltid varit med väldigt goda egenskaper. framförallt ditt framåtdriv, det är sällsynt och de flesta tjejer befinner sig inte i närheten.



Men jag har äntligen hittat tillbaka till den som jag i grund kan vara och jag har hittat tillbaka till min styrka och positivitet. Jag ber om ursäkt för de extremt elaka orden. Och om jag någonsin sårat dig så ber jag om ursäkt för även det.

Hat är som att hålla tag i ett brinnande kol, det är endast man själv som blir bränd, och jag hatar inte dig, jag älskade dig men det var inte ömsesidigt.



Jag önskar dig all lycka framöver //mvh Niclas

2012-02-28 @ 01:44:08
Postat av: Rättgörelse

Du behöver veta hela sanningen.

Jag älskade dig över allt annat. Jag inser att jag betett mig dåligt men jag orkade inte längre och blev fylld av fruktansvärt negativa emotioner.



Jag har kämpat med dessa vintrar hela mitt liv och det har varit fruktansvärt tufft. Jag har lidit av något som kallas SAD (säsongsbunden depression).



Jag hade självkänsla innan jag träffade dig. Men jag kände att jag inte längre dög för den jag var.

Jag tappade intresse för hockeyn och kände att det inte spelade någon roll längre.

När vintern kom så fastnade jag i ett negativt tänkande om mig själv och kunde inte tänka på något annat än dig.



Sanningen är väl den att du betydde betydligt mer för mig än vad jag gjorde för dig. Jag tror att du tyckte att jag var snäll men du var inte intresserad.



I mina ögon är du en stark människa och det har du alltid varit med väldigt goda egenskaper. framförallt ditt framåtdriv, det är sällsynt och de flesta tjejer befinner sig inte i närheten.



Men jag har äntligen hittat tillbaka till den som jag i grund kan vara och jag har hittat tillbaka till min styrka och positivitet. Jag ber om ursäkt för de extremt elaka orden. Och om jag någonsin har sårat dig så ber jag om ursäkt även för det.

Hat är som att hålla tag i ett brinnande kol, det är endast man själv som blir bränd, och jag hatar inte dig, jag älskade dig men det var inte ömsesidigt.



Jag önskar dig all lycka framöver och hoppas att du inte ska dömma mig för hårt //mvh Niclas

2012-02-28 @ 02:01:53
Postat av: C

Oj... Niclas jag hade ingen aning om att du känt så, eller att du mått så dåligt... och så länge... Försökt få tag på dig men har inte ditt telfonummer kvar och du går inte att nå via Facebook. Om du har mitt nummer kvar så kan du väl vara snäll och höra av dig. Jag dömer dig absolut inte, det är stort av dig att vara så ärlig och be om ursäkt. Hade ingen aning om att det var du som skrivit de elaka kommentarerna. Hade mina misstanker om det där med boxningingen och sjukgymnast men trodde inte du skulle kunna vara så grym, men som sagt du har förklarat och jag dömer dig inte. Var snäll och hör av dig. Blir lite orolig för dig. Tack för dom snälla orden. Och om du inte vill höra av dig så hoppas jag du sköter om dig. Önskar även dig all lycka! Mvh Camilla

2012-03-06 @ 12:55:59
Postat av: N

Du vill att jag ska ringa dig? I så fall måste jag veta en sak, och det är om ditt hjärta slår och har slagit för mig.

Det finns många andra som är intresserade av mig som kan ge mig kärlek. Mitt hjärta slår starkt för dig men jag vet mitt eget värde.

Om det inte gör det, så vill jag att vi avslutar vår kontakt här och nu. //Niclas

2012-03-17 @ 15:41:04
Postat av: N

Inte menat som några hårda ord.. men du har sårat mig så djupt tidigare..

2012-03-17 @ 17:45:45
Postat av: camilla

Oj. Nej då är jag väldigt ledsen om jag sårat dig. Har aldrig varit min mening! Nej jag är inte intresserad av dig och mitt hjärta slår inte för dig eller för någon annan, det slår för mig endast. Vill du inte ha någon kontakt så är det helt ok. Blev lite orolig för dig bara och ville höra om du ville prata om det som du upplevt som jobbigt. Men som sagt, ta hand om dig. / camilla

2012-03-28 @ 22:25:00
Postat av: N

Äsch jag tror bara du är rädd för att bli sårad igen ;) kram

2012-03-29 @ 21:46:40
Postat av: N

Du vet att du inte har speciellt kvinniga drag va? Du ser mer ut som en kille i ansiktet och i din kroppsbyggnad.. även till beteendet.. =)

2012-03-29 @ 22:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0